هزینه تخریب ساختمان و عوامل موثر بر آن



تخریب ساختمان

تخریب ساختمان یکی از مراحل اولیه ساخت و ساز است. این کار در گذشته توسط چند کارگر ساده انجام می شد، اما امروزه عملیات تخریب ساختمان و خاکبرداری توسط شرکت های پیمانکار تخریب ساختمان و با استفاده از ماشین آلات و ابزارهای پیشرفته انجام می شود.

قیمت تخریب ساختمان چقدر است؟
عوامل موثری بر روی قیمت تخریب ساختمان اثرگذار است، از جمله ی این عوامل می­توان به نوع اسکلت و تعداد طبقات ساختمان، سن ساختمان، متراژ زمین و مصالح به کار رفته در آن، نام برد. اصولا عملیات تخریب ساختمان توسط شرکت های پیمانکاری به دو صورت انجام می­شود، در روش اول شرکت یا تیم تخریب، عملیات تخریب را به صورت کامل اجرا کرده و ضایعات حاصل از آن مثل آهن آلات،  شیرآلات و ... را بابت دستمزد دریافت می­کنند و حتی مبلغی به صورت مازاد به کارفرما هم پرداخت میشود، در روش دوم، تیم تخریب، عملیات تخریب ساختمان را به صورت کامل انجام داده و دستمزد متناسب با تخریب را دریافت کرده و ضایعات را در اختیار کارفرما قرار می­دهد.
برای استعلام قیمت تخریب ساختمان خود و روش اجرای آن، می توانید با شرکت مهندسی ژئوتکنیک فرساز تماس گرفته و کارشناسان ما در اولین فرصت با توجه به پروژه­ شما، برآورده هزینه را به صورت رایگان برای شما انجام می­دهند.

عوامل موثر بر هزینه تخریب ساختمان:













روش­ های تخریب ساختمان:











شایان ذکر است که انتخاب روش تخریب ساختمان باید با توجه ویژگی­های ساختمان، محدودیت­های کارگاهی، حساسیت ساختمان­های مجاور و دسترسی تجهیزات انجام شود.


باید به چه نکاتی در تخریب ساختمان توجه کنیم؟


در صورتی که تراز زیر فونداسیون ساختمان در دست تخریب، پایین تر از تراز فونداسیون ساختمان همسایه باشد و یا در صورت ضعیف بودن آن، پیش از شروع عملیات تخریب ساختمان، می­ بایست پایدارسازی دیواره های مجاور جهت تخریب ساختمان و گودبرداری، مدنظر قرار گرفته و پایدارسازی گود توسط شرکت متخصص طراحی و اجرا گردد.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۹